Tilaus- ja toimitusehdot

Pestman Oy

YLEISET SOPIMUSEHDOT

1. Soveltamisala

Pestman Oy (“Pestman”) tarjoaa tuholaistorjuntaan liittyviä palveluita näitä yleisiä sopimusehtoja noudattaen

(”Ehdot”). Nämä Ehdot soveltuvat kaikkiin Pestmanin tarjoamiin palveluihin.

Pestmanilla on oikeus tarvittaessa muuttaa ja päivittää näitä Ehtoja oman harkintansa mukaan ilmoittamalla asiasta palvelun yhteydessä tai muulla sovitulla tavalla. Päivitetyt tai muokatut Ehdot julkaistaan Pestmanin nettisivuilla ja palvelun hankkimisen yhteydessä.

Tilaamalla Pestmanin palveluita asiakas hyväksyy nämä Ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä.

2. Palvelukuvaus

Pestman tarjoaa tuholaisten torjuntaan liittyviä palveluita sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaille (”Asiakas”). Palvelut käsittävät erilaisia hyönteisten, jyrsijöiden tai muiden eliöiden häätämis- tai torjuntatoimenpiteitä Asiakkaan tiloissa (”Palvelu”). Kuluttaja-asiakkaat voivat tilata Palvelun Pestmanin verkkosivuilta löytyvän verkkokaupan kautta. Yritysasiakkaiden kanssa sopimus Palvelusta solmitaan erikseen.

Asiakas ymmärtää, että tuholaiset ovat eläimiä, joiden käytös, esiintyminen tai liikkuminen ei ole Pestamanin hallitavissa tai ennakoitavissa. Tästä syystä yksi torjuntakerta ei välttämättä riitä ongelman poistamiseen. Pavelussa ei ole Pestmanin virhettä, vaikka ensimmäinen torjuntakerta ei poistaisi Asiakkaan tuholaisongelmaan kokonaisuudeessaan.

3. Palvelun tilaaminen ja sopimuksen syntyminen

Kuluttaja-asemassa olevat asiakkaat voivat tilata itse Palvelun Pestmanin verkkokaupasta. Kuluttaja-asiakkaan tulee valita Pestmanin verkkokaupasta haluamansa palvelu, antaa Pestmanin tarvitsemat tiedot tilauslomakkeelle (mukaan lukien tiedot torjuttavista eliöistä ja tiloista sekä asiakkaan yhteystiedoista), sekä suorittaa hinnaston mukainen maksu Palvelusta. Pestman voi käyttää nettisivuillaan kolmannen osapuolen tarjoamaa maksupalvelua (Visma), jonka kautta Asiakas suorittaa maksun ja jonka ehdot Asiakkaan on hyväksyttävä itseään sitoviksi. Kun Asiakas on antanut tarvittavat tiedot ja maksanut tilaamansa Palvelun, syntyy Palvelusta sopimus Pestmanin ja Asiakkaan välille. Tilauksen tekemisen jälkeen Asiakas saa sähköpostitse vahvistuksen onnistuneesta tilauksesta ja Pestman ottaa yhteyttä Asiakkaaseen kolmen (3) arkipäivän kuluessa ja sopii Palvelun suorittamisen aikataulusta ja yksityiskohdista Asiakkaan kanssa.

Yritysasiakkaat voivat tilata Palvelun ottamalla yhteyttä Pestmaniin ja pyytämällä tarjousta haluamastaan Palvelusta. Pestman antaa yritysasiakkaalle kirjallisen tarjouksen Palvelusta pyynnön mukaisesti. Sopimus yritysasiakkaan ja Pestmanin välillä syntyy, kun yritysasiakas ilmaisee kirjallisesti hyväksyvänsä tarjouksen tai kun osapuolet sopivat Palvelun toteuttamisen ajankohdan tai kun yritysasiakas muulla tavoin ilmaisee hyväksyvänsä tarjouksen. Pestman laskuttaa yritysasiakkaalta Palvelun verkkolaskuna jälkikäteen tai muuten erikseen sovitulla tavalla. Yritysasiakkaiden kanssa tehtävä sopimus voidaan tehdä kertaluontoisesti, määräaikaiseksi tai toistaiseksi voimassa olevaksi. Toistaiseksi voimassa olevat sopimukset ovat kumman tahansa osapuolen irtisanottavissa yhden (1) kalenterikuukauden irtisanomisajalla. Asiakkaan irtisanoessa sopimuksen irtisanomisilmoitus tulee toimittaa Pestmanille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@pestman.fi. Sopimuksen tarkemmat tiedot toimitetaan tarjouksessa tai mahdollisessa tilausvahvistuksessa. Asiakkaan omat ostoehdot tai muut yleiset sopimusehdot eivät koskaan tule osaksi Pestmanin tai asiakkaan välistä sopimusta, ellei niin ole nimenomaisesti kirjallisesti sovittu.

4. Etämyynti ja peruuttamisoikeus (koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita)

Kuluttajansuojalaki määrittelee edellytykset kuluttaja-asiakkaan oikeudelle peruuttaa etämyyntitilaus 14 päivän kuluessa. Asiakkaalla ei kuitenkaan ole peruuttamisoikeutta silloin, jos Palvelun toimittaminen aloitetaan Asiakkaan suostumuksin ennen peruuttamisoikeudelle varatun ajan kulumista. Tekemällä sopimuksen Pestmanin kanssa, asiakas samalla antaa suostumuksensa siihen, että palveluiden toimittaminen katsotaan aloitetuksi heti kun Pestman on sopinut Asiakkaan kanssa ajankohdan Palvelun toteuttamiselle.

5. Palvelun suorittaminen

Pestman suorittaa Asiakkaan tilaaman Palvelun sovitussa aikataulussa kyseessä olevan torjunnan edellyttämällä tavalla. Torjuntoja tehdään pääsääntöisesti arkipäivisin aikavälillä 8.00-17.00, elleivät osapuolet toisin sovi.

Palvelun suorittamiseksi Pestmanin voi olla tarpeen tehdä arviointikäynti Asiakkaan tiloissa ennen varsinaisen torjuntatyön suorittamista. Pestman sopii mahdollisen arviointikäynnin ajankohdan Asiakkaan kanssa. Asiakkaan vastuulla on järjestää tilat sellaiseen järjestykseen ja kuntoon, että Pestmanin on mahdollista suorittaa työ. Asiakas vastaa mahdollisten pintojen, kalusteiden tai muun omaisuuden suojaamisesta ennen torjunnan suorittamista. Asiakas vastaa siitä, etteivät lapset tai lemmikkieläimet pääse kosketuksiin torjunta-aineiden kanssa. Pestman voi antaa Asiakkaalle ohjeita tai suosituksia omaisuuden suojaamiseen. Asiakas on velvollinen saattaamaan työympäristön sellaiseen kuntoon, että palvelu on mahdollista suorittaa. Asiakkaan tulee informoida Pestmania havaitsemistaan tuholaisista.

Suoritettava Palvelu sisältää ainoastaan tilatun tuholaistorjunnan, joka on määritelty tilausta tai tarjousta tehtäessä. Mahdollliset lisätoimenpiteet on sovittava erikseen. Koska Palvelu käsittää eläviin eliöihin kohdistuvaa torjuntaa, ei Palvelun täysimääräistä onnistumista voida taata. Asiakas vakuuttaa ymmärtävänsä Palvelun luonteen tehdessään tilauksen ja sitoutuessaan näihin Ehtoihin. Torjunnan onnistuminen saattaa edellyttää useampia käyntejä tai lisätoimenpiteitä. Asiakas on velvollinen maksamaan Pestmanille tällaisista lisätöistä aiheutuvat käynnit voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

6. Palvelun hinnoittelu

Ellei toisin ole sovittu, Pestmanin palkkio perustuu kulloinkin voimassa olevaan hinnastoon. Kuluttaja-asiakkaille tarjottavista Palveluista laskutettava arvonlisäverollinen hinta ilmenee tilausta tehdessä Pestmanin verkkosivuilla. Yritysasiakkaille tarjottavan Palvelun hinta ilmoitetaan Pestmanin toimittamassa tarjouksessa. Arvonlisävero lisätään hintoihin voimassaolevien säännösten mukaisesti. Pestman pidättää oikeuden hinnastonmuutoksiin.

7. Laskutus ja maksut

Ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu, Pestmanilla on oikeus lähettää Yritysasiakkaalle lasku suoritetusta Palvelusta viipymättä Palvelun suorittamisen jälkeen. Maksuehto laskuilla on neljätoista (14) päivää netto. Mikäli laskua ei makseta eräpäivään mennessä, Pestman pidättää itsellään oikeuden:

(1) vaatia korkolain mukaista viivästyskorkoa ja perintäkuluja kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti eräpäivästä lähtien;

(2) pidättäytyä palvelun suorittamisesta, kunnes erääntyneet laskut on maksettu.

Kuluttaja-asiakkaat maksavat ensisijaisesti Palvelun etukäteen tehdessään tilauksen Pestmanin nettisivuilla. Mahdollisia lisätöitä voidaan tapauskohtaisesti laskuttaa myös jälkikäteen erikseen mikäli Pestman ja Asiakas niin sopivat.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Siirto, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Alisa Lasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

OP Lasku - Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

8. Sähköinen viestintä

Pestman pitää yhteyttä asiakkaaseen ensisijaisesti puhelimitse tai sähköpostitse tai muita sähköisiä viestintäkeinoja käyttäen. Asiakas vastaa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta, ja on velvollinen ilmoittamaan niissä tapahtuneista muutoksista Pestmanille.

9. Vastuut ja vastuunrajoitus

Pestman vastaa ainoastaan välittömästä esinevahingosta, jonka on aiheuttanut Pestmanin henkilökunnan laiminlyönti, suorittaessaan toimenpiteitä Asiakkaan tiloissa ja jota Asiakkaan oma vakuutus ei korvaa. Pestman ei vastaa vahingosta, joka on tuholaisten aiheuttama tai joka johtuu tavanomaisen torjuntatoimenpiteen suorittamisesta ja puutteellisesti tehdystä omaisuuden tai pintojen suojaamisesta. Pestman ei milloinkaan vastaa välillisistä tai epäsuorista vahingoista tai menetyksistä eikä myöskään kolmansien osapuolten vaatimuksista. Pestman ei vastaa missään tilanteessa tuholaiseläinten aiheuttamista vahingoista.

10. Reklamointi

Asiakas voi reklamoida virheestä. Palvelussa on virhe, ellei Palvelu vastaa sitä, mitä sopimuksessa on sovittu (ks. kohta 2). Asiakkaan tulee reklamoida virheestä 14 päivän kuluessa virheen syntymisestä tai sen havaitsemisesta. Jos asiakas ei reklamoi 14 päivän kuluessa, on Pestmanilla mahdollisuus kieltäytyä vaadittavasta korvauksesta. Tällä ehdolla ei rajoiteta kuluttajansuojalaissa säädettyjä pakottavia säännöksiä.

Pestmanilla on aina oikeus korjata virhe, mikäli se on korjattavissa. Mikäli virhe ei ole korjattavissa, on Asiakas oikeutettu kohtuulliseen hinnan alennukseen.

11. Lisäykset

Nämä Ehdot esitetään Asiakkaalle tilauksen tekemisen tai tarjouksen antamisen yhteydessä. Pestmanilla on oikeus muuttaa näitä yleisiä Ehtoja oman harkintansa mukaan. Muutokset tulevat voimaan, kun muutetut ehdot on julkaistu Pestmanin nettisivuilla (https://pestman.fi/) tai kun ne on muulla tavoin toimitettu Asiakkaalle kirjallisesti. Muutettuja ehtoja sovelletaan muutoksen jälkeen syntyneisiin sopimuksiin.

Pestman pidättää itsellään oikeuden kieltäytyä Palvelun toteuttamisesta, mikäli Asiakas vastustaa näiden Ehtojen soveltamista palvelun toteuttamiseen. Pestman pidättää itsellään oikeuden muuttaa tai täydentää näitä yleisiä sopimusehtoja joko yleisesti tai jotain yksittäistä sopimusta koskien.

12. Henkilötiedot

Pestman käsittelee henkilötietoja sovellettavien lakien mukaisesti muun muassa Palvelun hoitamisen yhteydessä, asiakassuhteen hoidossa sekä markkinointitarkoituksissa. Asiakkaan tulee antaa Pestmanille pyydetyt, Palvelun toimittamista varten tarvittavat tiedot. Asiakas vakuuttaa ilmoittaneensa tiedot oikein ja ajantasaisina. Henkilöillä, joiden henkilötietoja Pestman käsittelee, on sovellettavien lakien mukaisesti oikeus saada tietoa Pestmanin käsittelemistä henkilötiedoista ja oikeus vaatia tietojen korjaamista tai poistamista rekisteristä sekä oikeus kieltäytyä vastaanottamasta markkinointia. Asiakas myös hyväksyy sen, että henkilötietoja saatetaan luovuttaa EU/ETA-alueen ulkopuolisiin maihin, mikäli esimerkiksi Pestmanin palveluntarjoajan palvelimet sijaitsevat sellaisessa maassa. Pestman toimii rekisterinpitäjänä toimeksiantojen sekä toimeksiantotiedustelujen yhteydessä tietoonsa tulleiden henkilötietojen osalta. Henkilötietoja voidaan täydentää hakemalla lisätietoja yksityisistä tai julkisista rekistereistä tai muista ulkoisista lähteistä. Tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteestamme. Henkilötietojen käsittelyä koskevissa kysymyksissä voit myös ottaa yhteyttä meihin asiakaspalvelu@pestman.fi.

13. Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen

Palveluun ja näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset.

Pestmanin ja Asiakkaan väliset mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan osapuolten välisillä neuvotteluilla. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovintoon, riidan ratkaisee ensimmäisenä oikeusasteena Itä- Uudenmaan käräjäoikeus.

Asiakkaalla (joka on kuluttaja) on lisäksi oikeus nostaa kanne myös sen paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka. Kuluttajan on myös mahdollista saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Tämä oikeus ei koske yritysasiakkaita.

Lisätietoja: www.kuluttajariita.fi
Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.

14. Asiakkaan vakuutus

Tilaamalla palvelun asiakas hyväksyy edellä olevat ehdot ja vakuuttaa toimivansa näiden ehtojen, kulloinkin sovellettavan lain ja hyvä tavan mukaisesti.

Asiakas vakuuttaa olevansa oikeustoimikelpoinen, tutustuneensa ehtoihin ja muihin mahdollisiin sopimusehtoihin sekä sitoutuvansa kaikilta osin noudattamaan palvelun käytössä kulloinkin voimassa olevia ehtoja.

15. Yhteystiedot

PESTMAN Oy

www.pestman.fi asiakaspalvelu@pestman.fi

Kynnöstie 1 C,
05810 Hyvinkää

Puhelin: 050 475 9876
E-mail: asiakaspalvelu@pestman.fi Y-tunnus: 3223465-3 Arvonlisäverotunniste: FI32234653

Shopping Cart